Utdelningssäsong två - Castellum

De senaste åren har även svenska företag insett fördelarna med att ha utdelningen uppdelad så fler och fler företag har börjat med två utdelningar per år. Ett av de företagen är Castellum och de är först ut i utdelningssäsong nummer två i år. En utdelningssäsong som varar en bit in i november, 6-7 veckor bort.

3 000 kronor i utdelning blev det den här gången vilket räcker till rätt mycket. En halv hyra till exempel så det här får bli halva septemberhyran. Tack Castellum! 3 000 kronor är oändligt mycket mer än för ett år sedan, men om jag summerar hela året så är det en ökning på 104%, mest för att jag deltog i nyemission som drog in pengar för att köpa Norrporten.

Härnäst kommer några amerikanska bolag (kanske, blir det någon utdelning från DowDuPont eller inte?) och Bonava. Det borde räcka för resten av hyran.

Kommentarer

  1. Fantastiskt fin utdelning måste jag säga :)
    Själv fick jag nöja mig med 350 kr, men det är ju alltid en början.

    Fortsätt så :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, utdelningarna märks verkligen nu. Jag är inte där folk som "Max om utdelning" är och kommer kanske aldrig komma dit, men det växer!

      Och grattis till din början. 350 kronor är också pengar!

      Radera

Skicka en kommentar

Berätta vad du vet, tror och tycker om de ämnen jag berör!

Populära inlägg i den här bloggen

Varning för Circular Water

Klart för Castellums nyemission - de 4 alternativen

ICA-handlarna som blev ekobrottslingar för att bli rikare