Mer bilpengar (Ford-utdelning)

I slaget om framtidens bilar så ligger mina pengar på det amerikanske bolaget Ford. De har trots allt lyckats förr, även om det var ett tag sedan deras största succé. Typ 110 år sedan.

Nu har de betalat ut årets första utdelning till mig, 20 cent per aktie, vilket är mycket mer än de 15 cent per aktie de betalade ut förra gången. Så in på mitt konto ramlade 1 083,73 kronor, en ökning på 97% sedan i december! Ökningen kan delas upp i +50% genom fler aktier, +33% genom höjd utdelning i USD och -2% genom lägre dollarkurs.

2009 Ford F-150 XLT SuperCrew

Min utdelning motsvarar 12% av vinsten på en såld personbil om mina försäljningssiffror fortfarande är korrekta. Eftersom det är Ford är det antagligen flaket på en Ford F-150.

Till veckan börjar det stora inflödet av utdelningar för året. Jag verkligen måste bestämma mig för var jag ska placera pengarna. Snälla börsmarknaden: ett litet ras?

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Varning för Circular Water

Klart för Castellums nyemission - de 4 alternativen

ICA-handlarna som blev ekobrottslingar för att bli rikare