Näst sista utdelningen för året: Johnson & Johnson

2 dagar tidigt (jag hade nog skrivit ner fel datum) så kom så årets näst sista utdelning. Den här gången från hälsovårdsjätten Johnson & Johnson.

För de senaste tre månaderna så betalade Johnson & Johnson ut 1 450,58, hela 15% mer än förra året. Ökningen fördelade sig i +7% i utdelning och +7% i dyrare dollar. Som vanligt så behöll det amerikanska skatteverket 15% men jag räknar med att kunna kvitta det mot den skatt jag redan betalar för det här innehavet.

Jag brukar försöka räkna ut vad i företagens verksamhet som det här motsvarar men det är inte lätt med ett konglomerat som Johnson & Johnson. En massa flaskor Listerine kanske, men hur många? Tusentals? Mer än jag skulle vilja dricka. Ja, jag vet att man inte ska dricka munvatten!

Jag ligger nu +27% i utdelningar jämfört med förra året, mer än jag trodde för bara en vecka sedan. Jag hade inte riktigt räknat med med dollarprisökningen. Nu ser det ut som att året kommer landa på +28% jämfört med förra året. Om +27% var fantastiskt, då är +28% ännu mera så.

Bara Coca Cola kvar någon gång runt helgen sedan kan jag börja på nyårskrönikan.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Varning för Circular Water

Klart för Castellums nyemission - de 4 alternativen

ICA-handlarna som blev ekobrottslingar för att bli rikare