Nu kommer vinsten från bilarna (utdelning Ford)

Samtidigt som Fattig Bonddräng och Per Penning bekymrar sig över bilinköp så kan jag roa mig åt 128 kronor i utdelning från The Ford Motor Company. Det är en fjärdedel av den årliga utdelningen på en fjärdedel av aktierna (jag köpte precis fler) så det är bara början! Kanske, för vem vet egentligen.

Min nuvarande andel av företaget motsvarar en årlig försäljning av drygt 32% av en bil, så den här utdelningen kommer då från försäljningen av 2% av en bil (en fjärdedel av en fjärdedel). Det är kanske inte så mycket, ett däck eller så, men det är något i alla fall och om ett år är jag uppe i flera däck och en del inredning.

Ford har också meddelat att de tror sig ha sin första självkörande bil 2021, om 5 år. Det är snart så vi får väl se. Det är många olösta problem kvar, innan bilar undviker att köra över barnens leksaker eller göra annat dumt.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Varning för Circular Water

Klart för Castellums nyemission - de 4 alternativen

ICA-handlarna som blev ekobrottslingar för att bli rikare