En augustiutdelning (Procter & Gamble)

Augusti är en månad. En månad som brukade vara utan utdelningar, men inte längre. Tack vare inköp av en bunt Procter & Gamble-aktier förra året så kommer det in en del i augusti också.

Så mitt Nordnetkonto fylldes på med 846,47 kronor från Procter & Gamble (127 kronor togs tillbaka för källskatt men jag räknar med att få tillbaka dem så småningom). Eftersom utdelningen betalas ut i amerikanska dollar så varierar utdelningen från gång till gång. Den här gången blev det 2% mer än förra gången men 1% mindre än för ett halvår sedan.

Jag har inte riktigt räknat ut vad utdelningen motsvarar i sålda produkter. Jag köpte egentligen P&G för Pringles men de hade visst sålt det varumärket.

Jag tror det bara är januari som inte har några utdelningar numera, men det allra mesta kommer förstås in under den svenska utdelningssäsongen.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Varning för Circular Water

Klart för Castellums nyemission - de 4 alternativen

ICA-handlarna som blev ekobrottslingar för att bli rikare