Årets andra utdelning: Johnson & Johnson

En snabb rapport från utdelningsfronten.

Mina agenter försökte skicka över $150 från Johnson & Johnson men $22,5 fastnade hos den amerikanska skattekontrollen och någon verkar sedan bytt ut alla gröna dollar mot färgglada svenska kronor. 1 267,29 kronor före skatt ($0,75 dollar per aktie * 200 aktier * 8,4486 kronor/dollar) blev knappt 1 100 kronor efter ett källskatteavdrag på 190,09 kronor.

Det här är 0,05% mer än för tre månader sedan då dollarn blivit en aning dyrare. Som vanligt så hoppas jag på att få tillbaka källskatten nästa år eftersom jag redan betalar schablonskatt och en skatt per inkomst räcker gott och väl.

Samma tid förra året hade jag fått 0 kronor i utdelning. Nu är jag redan uppe i tvåtusen. Inte nog för att leva på riktigt än.

edit: 200 aktier, inte 150. Det var fredag...

Kommentarer

  1. Grymt bra jobbat när det gäller jämförelsen för utdelningarna q1 2015 och q1 nu.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Det kommer se bra ut ända tills vi kommer till NCC. Fram till dess tänker jag låtsas att allt är jättebra!

      (NCC ställde in utdelningen det här halvåret och tänker bara ge en liten utdelning nästa halvår och istället tänker de dela företaget i två bitar så att man får två små företag istället för ett stort).

      Radera
  2. Det var värst vad du var tung i J&J. Nu blir jag avundsjuk. Fick bara 619.39 :(

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är nya aktier för mig (köpte dem förra året) men än så länge känns det bra. Nästa utdelning redan om några veckor från Castellum!

      Radera
  3. o jag fick bara drygt 80 kr från J&J.. Haha

    SvaraRadera
    Svar
    1. 80 kronor är också pengar. Det kan bli en lunch!

      Radera
  4. Hehe skillnader på utdelningar här. Men jäklar 1100 kr i utdelning från J&j är inte att leka med.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Mitt näst största innehav (beroende på dagskurs) numera när annat gått bakåt. Jag är lite orolig för att dollarn ska rasa men det visar sig.

      Radera
  5. Fin utdelning! Själv har jag inte en enda aktie i J&J - än.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, håller det här i sig så kommer jag bli en väldigt stor fan av bolaget och det trots att jag nog inte använder några av deras produkter. Än. :-)

      Radera
  6. Jag lyckades få hela 32,31kr efter källskatt. Det ni! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. 6 aktier är också aktier! (Och de är rätt dyra styck dessutom).

      Så... vad gör man för 32 kronor? En billig pocketbok? Två chipspåsar? Olja till cykelkedjan?

      Radera
  7. Hej Daniel,

    Har du koll på innehavet? :-)

    Det är möjligtvis inte så att du har 200 aktier i J&J?

    Jag har 150 och fick brutto 950 kronor.

    Mvh//Cm

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Sedan igår har det nött att dollarkurssiffran jag härledde inte verkade stämma. Nu föll allt på plats! (Det blev väl så eftersom hela utbetalningen var $150).

      P&G har jag däremot 150 aktier i!

      Hur ser du på JNJ framöver? Jag känner mig fortfarande väldigt bekväm med de aktierna (när jag inte tänker på valutakurser).

      Radera
    2. Jag tycker att J&J är ett kanonbolag och jag kommer säkert att tiodubbla innehavet på lite sikt.
      Tyvärr är den lite dyr just nu och jag vill gärna se att den kommer under $100 innan jag köper på mig mer.

      Mvh//Cm

      Radera

Skicka en kommentar

Berätta vad du vet, tror och tycker om de ämnen jag berör!

Populära inlägg i den här bloggen

Varning för Circular Water

Klart för Castellums nyemission - de 4 alternativen

ICA-handlarna som blev ekobrottslingar för att bli rikare