Tack Finanskvinnan!

Innan jag började skriva den här bloggen så klickade jag runt bland andra bloggar på måfå och en som jag redan från början fick stor respekt för var Finanskvinnan. Till skillnad från alla andra dagsländor så hade hon bloggat sedan mitten på 2000-talet och varit med på resan med nya sparformer, ändrade skatteregler, nätmäklare, sänkta avgifter, utdelningsintresse och en explosion av bloggar.

Igår meddelade hon att hon tänker lösa in sina sparpengar, köpa en bostad och lägga ner bloggen. Jag hade egentligen tänkt tacka på hennes blogg men det går inte längre att kommentera där så jag får bara hoppa att hon på något sätt ser det här.

Finanskvinnans blogg var på många sätt en föregångare. Jag uppskattade det sakliga, det jordnära. Hon verkade inte försöka imponera eller förutsäga framtiden men samtidigt så var hon uppenbarligen kunnig och påläst.

Jag hoppas att hon kommer tillbaka i någon form i framtiden men oavsett, tack för den tid du la på att skriva för oss andra!

Kommentarer

Skicka en kommentar

Berätta vad du vet, tror och tycker om de ämnen jag berör!

Populära inlägg i den här bloggen

Varning för Circular Water

Klart för Castellums nyemission - de 4 alternativen

ICA-handlarna som blev ekobrottslingar för att bli rikare