NCC ger utdelning 2016 trots allt

Goda nyheter! Istället för att ställa in utdelningen 2016 som NCC sagt att de tänkte göra, har de nu bestämt att ge 3 kronor per aktie i utdelning. Det är mindre än de 12 kronor de delade ut 2015, men -75% är bättre än -100%.

För de som inte varit med, NCC bestämde förra året att dela företaget i två halvor och trodde sig då behöva alla kontanter själva för att båda halvorna skulle få tillräckliga kassor. Tydligen gick slutet på 2015 så bra att det blev pengar över till ägarna.

För mig betyder det här 2 700 kronor jag inte hade räknat med.

Kommentarer

  1. Det var en glad nyhet idag angående utdelningen, det verkar ha gått fint under sista kvartalet för bolaget. Utdelningen har 93 kr påverkan hos mig men de ska naturligtvis återinvesteras, har ännu inte ett så stort innehav :)
    /Rikedom

    SvaraRadera
  2. Överlag så verkar det vara trevligt att vara byggbolag nu. Jag går förbi en stor NCC-arbetsplats ibland och de verkar bara bygga fler och fler hus.

    Enda smolken i glädjebägaren är att priset plötsligt rusade i höjden men det kanske sjunker tillbaka igen. Det sägs ju att börsen tycker om att överreagera.

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Berätta vad du vet, tror och tycker om de ämnen jag berör!

Populära inlägg i den här bloggen

Varning för Circular Water

Klart för Castellums nyemission - de 4 alternativen

ICA-handlarna som blev ekobrottslingar för att bli rikare