Mål

Jag investerar för att säkra min framtid så att jag kan leva oberörd av pengar oavsett om jag vill eller kan arbeta. Mitt mål är inte att bli rik snabbt, utan att ha säkra intäkter för lång tid. Om man tittar på viktorianska England så levde de som hade mer än pengar för dagen på avkastningen på kapitalet utan att röra pengarna. Det är dit jag vill nå. Därför fokuserar jag på utdelande aktier eller aktier i gamla tråkiga bolag som tuffar på år efter år.

Jag gör ingen hemlighet av att jag uppskattar Benjamin Grahams inställning till investering: Att när man investerar så är prioritet ett att säkra kapitalet. Är inte kapitalet säkrat så är det spekulation. Samtidigt är jag beredd att acceptera tillfälliga värderingsminskningar på mina investeringar om jag litar på att företagen bakom är lika bra som de var innan värderingsförändringarna.

Kommentarer

  1. Hej, hur kommer man i kontakt med dig? Har du en mailadress man kan maila till?

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Berätta vad du vet, tror och tycker om de ämnen jag berör!

Populära inlägg i den här bloggen

Varning för Circular Water

Klart för Castellums nyemission - de 4 alternativen

ICA-handlarna som blev ekobrottslingar för att bli rikare