Dow hade ju utdelning! (Liksom Coca Cola)

Jag har den senaste månaden verbalt vridit mig av oro för att inte få någon kvartalsutdelning från Dow Chemicals, så döm om min förvåning när jag inser att pengarna kommit redan för tre veckor sedan. Så det är därför ingen annan verkar bekymra sig?

Jag har baserat min oro på utdelningsloggar och det verkar som att de buggade ur lite när ett företag som inte längre existerar betalade ut utdelning. Hade jag kollat min transaktionslista så hade jag sett hur det var. Men det gjorde jag inte.

Den sista Dow Chemicalutdelningen var 938,71 kronor , +183% jämfört med för ett år sedan (+213% aktier, -9% valuta), samma som för ett kvartal sedan. Att notera är att utdelningen per aktie inte ändrats på ett tag. För se hur det blir nu när företagen gått ihop, innan de ska delas.

Samma dag kom för övrigt också utdelningen från Coca Cola. Coca Cola-checken slutade på 1 053,95 kronor, +41% (+6% utdelning per aktie, +40% aktier, -5% valuta). Coca Cola fortsätter nog vara portföljens tråkigaste innehav, men det är i alla fall regelbunden utdelning. Nu med en hel tusenlapp!. Min andel av företaget sålde 13 959 flaskor och det här var min vinst från dem. Det är många flaskor.

Synd att inte ICA Gruppen [sic] har betalat ut utdelning också. Jag tror deras logga skulle passa bra bland Dow och Coca Cola.

Jag har betalat 15% källskatt på utdelningarna men eftersom jag ligger plus på kapital så borde det gå att kvitta mot schablonskatten jag också betalar för dem.

Kommentarer

  1. Alla bolag som delar ut, platsar med sin logga!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Men bara om de är röda i det här inlägget.

      Nytt sätt att välja ut bolag: Färgmatchning på logotyper!

      Radera

Skicka en kommentar

Berätta vad du vet, tror och tycker om de ämnen jag berör!

Populära inlägg i den här bloggen

Varning för Circular Water

Klart för Castellums nyemission - de 4 alternativen

ICA-handlarna som blev ekobrottslingar för att bli rikare