Min enda augustiutdelning - Procter & Gamble

Min enda augustiutdelning landade på Nordnetkontot för några dagar sedan. Det är Procter & Gamble som är vänliga nog att fylla på kassan efter semestern. Den här gången blev det 834,54 kronor, -1% jämfört med för ett år sedan. Jag har lika många aktier, och utdelningen i dollar har höjts med 3% men dollarn fortsätter att falla och är nu -4% jämfört med för ett år sedan (och -12% jämfört med december).

Jag undrar var botten ligger för dollarn nu när USA trots allt går bra ekonomiskt. 7 kronor? 6 kronor? Kanske får Trump för sig att dopa valutan för att öka exporten? Trump gillar lösningar som låter enkla och det är en lösning som låter väldigt enkel. Då kanske den faller ännu mera (vilket jag misstänker skulle orsaka en mängd problem för hela världen).

Så jag antar att det är uteluncherna för augusti. Borde räcka med tanke på att det inte kommer bli så många.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Varning för Circular Water

Klart för Castellums nyemission - de 4 alternativen

ICA-handlarna som blev ekobrottslingar för att bli rikare