Var är det där "All time high"?

Jag har varit rätt upptagen senaste veckan men jag har noterat rubriker som upprepar ATH (vilket är vad coola journalister skriver istället för något läsbart). ATH skulle då betyda "All Time High", rekordhöga priser, men när jag tittar på det tjugotal aktier jag har så är de flesta billigare än för 10 dagar sedan. Är det för att jag har tråkiga aktier? Kanske bara roliga aktier har rekordhöga priser.

Det är dags för mig att stoppa in en klump pengar till i aktier så jag skulle uppskatta om priserna var så låga som möjligt. Än har jag inte bestämt mig för varken marknad (USA eller Sverige) eller genre, mer än att jag som vanligt vill ha något med rimlig (2%+) direktavkastning.

Kommentarer

  1. All Time High är trams. Det säger inget om hur det blir i framtiden, bara att det just nu står högre än förr. :)

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Berätta vad du vet, tror och tycker om de ämnen jag berör!

Populära inlägg i den här bloggen

Varning för Circular Water

Klart för Castellums nyemission - de 4 alternativen

ICA-handlarna som blev ekobrottslingar för att bli rikare