Rättar hela utdelningstipset

Nu när alla företag i min portfölj föreslagit nya utdelningar (Sectra var sist den 31 maj) så kan jag slutföra rättningen jämfört med mina gissningar i Tippar utdelningar 2016.
NordeaNormal ökning
CastellumStor ökning istället för en liten ökning
InvestorStor ökning
NCCSänkt utdelning istället för ingen utdelning
Atlas CopcoNormal ökning istället för en liten ökning
TeliaSoneraSamma utdelning istället för en sänkning
SandvikSänkt utdelning
VolvoSamma utdelning istället för en stor ökning
ICA GruppenNormal ökning istället för en sänkning
Coca ColaStor ökning istället för en liten ökning
Bonava (NCC Housing)Ingen utdelning
SectraSamma utdelning istället för en sänkning
Procter & GambleLiten ökning
Johnson & JohnsonStor ökning istället för en liten ökning

Totalt blev det 5 som gissat, 7 bättre än gissat, 1 sämre än gissat. Jag fortsätter att generellt vara alltför försiktig i mina bedömningar, eller företagen fortsätter att vara alltför optimistiska med sina kassor. Kan bara hoppas det är mig det är fel på.

Hur gick era egna gissningar?

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Varning för Circular Water

Klart för Castellums nyemission - de 4 alternativen

ICA-handlarna som blev ekobrottslingar för att bli rikare