5 Castellumaktier över

Efter att alla teckningsrätter i Castellum hade använts så blev det några nya aktier över. Jag vet inte exakt hur många, men kanske fem för jag fick köpa 5 stycken för 77 kronor styck. Ett bra pris då aktier på börsen kostar 112 kronor, 35 kronor mer.

Det tråkiga är att någon annan missade chansen att använda sina teckningsrätter. Det här motsvarar 10 teckningsrätter så någon slarvade precis bort 150-200 kronor som jag plockade upp. Jag tycker att de hade kunnat lösa det på ett bättre sätt.

Nordnet hjälpte visst de av sina kunder som glömt lösa in teckningsrätterna medan Avanza inte gjorde det. Bra gjort av Nordnet.

Någon fler som fick tilldelning av 77-kronorsaktier utan teckningsrätter?

Kommentarer

  1. Hej Daniel

    Förmodligen handlade tilldelningen om hur många aktier du hade innan eller hur många teckningsrätter du använde för ingen av de sparare jag har närmast kontakt med fick teckna utan teckningsrätt men ingen av oss har några jättesummor i aktien.

    Grattis till tilldelningen

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack!

      Jag använde 600 teckningsrätter så rätt många. Kanske fick man köpa ungefär en "extra" aktie per 120 teckningsrätter.

      Radera
  2. Nope inga extra aktier här heller. Hade dock med glädje köpt dom:)

    MvH Pengaregn

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det är ju ett väldigt enkelt val. Frågan är kanske mer om man ska behålla dem eller bara se dem som en gratis hundralapp.

      Radera
  3. Behåll dom du:)

    MvH Pengaregn

    SvaraRadera
    Svar
    1. Känns lite konstigt att inte ha jämna tiotal av aktier. Jag började med aktier när man inte kunde handla små poster utan att det blev onödigt dyrt och jag har fortsatt så, så jag har inga ental. Hade inga ental. :-)

      Radera
  4. Jag fick hela 2 st i extra tilldelning. 0,35% av vad jag tecknade mig för..
    Med vänlig hälsning,
    LG

    SvaraRadera
    Svar
    1. Då verkar ju min tilldelning riktigt generös!

      Radera

Skicka en kommentar

Berätta vad du vet, tror och tycker om de ämnen jag berör!

Populära inlägg i den här bloggen

Varning för Circular Water

Klart för Castellums nyemission - de 4 alternativen

ICA-handlarna som blev ekobrottslingar för att bli rikare