Utdelning Nordea

Precis efter att jag köpt Nordea (se inlägget från alldeles nyss) så kom utdelningen in. 2 000 aktier som gav 0,64 euro per aktie, vilket blev cirka 5,91 kronor per aktie (9,2389 kronor per euro). Totalt var utdelningen 11 825,79 kronor vilket är min överlägset största utdelning i år och största utbetalning någonsin. Jag skulle kunna leva en månad på det om jag var tvungen.

Det är 2,6% mer per aktie än förra året men jag har också dubbelt så många aktier så ökningen totalt är 105% tack vare ett jätteköp för ett år sedan.

Jag funderade på att lägga in ett aprilskämt, men hur roliga är de egentligen?

Kommentarer

  1. Där ser man hade inte en aning om att dom delade ut i EUR.
    Fint med utdelningar min enskilt största är från swedbank på ynka 2,5k så ett tag kvar till en sådan stor utdelning.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag visste inte heller att det var euro förrän jag började skriva ner saker för bloggen. Egentligen spelar det ingen stor roll eftersom euron och kronan håller ungefär samma kurs.

      Radera

Skicka en kommentar

Berätta vad du vet, tror och tycker om de ämnen jag berör!

Populära inlägg i den här bloggen

Varning för Circular Water

Klart för Castellums nyemission - de 4 alternativen

ICA-handlarna som blev ekobrottslingar för att bli rikare