Katastrof för svenska investeringar i Norge?

Jag råkade få se Avanzas lista på de norska aktier som är populärast bland deras kunder och det var en spektakulär lista:

Antingen har många Avanzakunder tappat mycket i värde, eller så har många Avanzakunder hoppat in på aktier som backat mycket, för rött är det. 9 av 10 har backat kraftigt. 8 av 10 har sett sitt pris halveras eller mer. Jag misstänker att det finns fynd att göra i den listan men jag kan inte något av företagen (Statoil, Protector Forsikring, Vardia, REC Silicon, Awilco Drilling, DNO, Bonheur, Seadrill, Fred. Olsen Energy och Kværner) tillräckligt bra så jag håller mig borta.

Har någon något intressant att säga om de företagen så lämna gärna en kommentar.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Varning för Circular Water

Klart för Castellums nyemission - de 4 alternativen

ICA-handlarna som blev ekobrottslingar för att bli rikare